Google, Facebook, linkdin and your money crashs to groundבאצבע בלבד, תרימו את היד, כמה מכם נחשפו בחודש האחרון אל לפחות מייל שיווקי אחד שהבטיח לכם להיות מגנט כסף, מומחה לשיווק באינטרנט, גאון תוכן, מקדם אתרים מחונן ועוד ועוד…

חשוב להבהיר, רבים מאלו שעומדים מאחורי המיילים האלו, הם חברים טובים ואנשים מוכשרים מאין כמוהם, כל אחד בתחומו (הנה כמה מהם ספציפית, לחצו כאן).

אבל, פה בדיוק גם טמונה הבעיה. כל אחד הוא מומחה בתחומו, וכדי להצליח באינטרנט צריך להיות מומחה בכל אחד ואחד מהתחומים האלו בנפרד וגם, להצליח להסתכל על התמונה הגדולה. לדוגמה: תכנות, כתיבה ושיווק אלו שלושה תחומי מומחיות שונים הנדרשים לתפעל, בסך הכל, עמוד פייסבוק מקצועי אחד.

אתם, בעלי העסק, מומחים בתחומכם ואין לכם שום יכולת להפוך להיות מומחים גם לתוכן, גם לפייסבוק, גם לבניית אתרים וגם, לשמש כמגנט של כסף. זה פשוט לא עובד.

כאשר עסק מגיע לחברת אינטרנט מבלי שהגדיר מראש מטרות ברורות, אסטרטגיית פעולה מסודרת וזיהוי צרכים אמיתיים, הוא יוצר לעצמו את התשתית לתופעת "מגנט הכסף, בהפוכה".

לכן, רוב העסקים בוחרים, בצדק, לתת את העבודה למומחים חיצוניים. על פניו, זהו הצעד הנכון לעשות.

אבל, מה קורה כאשר ה-seo מתלונן שהאתר תקוע כי ה-onsite דפוק והפיתוח מצדו, טוען שהכל בגלל ה-theme שבחרתם שלא מאפשר לעדכן את ה-css ב-html5 ושבכלל, הבעיה היא ב-roi שנובע מ-ctr של ה-ppc כי עובדה שהפיד של הפייס מתממשק מצוין ל-rss?

התוצאה היא שהאתר שלכם באמת הופך להיות מגנט של כסף. רק שמדובר בכסף שלכם שמושקע בו עוד ועוד בלי שום החזר.  אפשר לקרוא לתופעה הזאת: מגנט הכסף, בהפוכה.

איך הופכים את המגנט?

בעיית המגנוט ההפוך היא בעיה משותפת לרובנו, מהעסקים הקטנים ביותר ועד לחברות הגדולות במשק. אלו שאין להם מנסים לבד ונכשלים ואלו שיש להם, משקיעים הון עתק ו.. נכשלים.

באופן טבעי, אנחנו נוטים להפנות אצבע מאשימה אל איש המקצוע שמבצע את העבודה. אלא שבדיוק כמו בחיים האמיתיים, האתגר האמיתי הוא קודם כל בניהול ורק אח"כ בביצוע. לרוב העסקים כיום, אין מישהו שמנהל את מערך השיווק האינטרנטי שלהם באופן אמיתי ומקצועי, מתוך בית העסק ובשמו. לרוב העסקים אין אסטרטגיה פעולה, תוכנית עבודה מסודרת, או יכולת פיקוח ובקרה על ביצועים ותוצאות.

כאשר עסק מגיע לחברת אינטרנט מבלי שהגדיר מראש מטרות ברורות, אסטרטגיית פעולה מסודרת וזיהוי צרכים אמיתיים, הוא יוצר לעצמו את התשתית לתופעת 'מגנט הכסף, בהפוכה'. אלו הם הדברים הבסיסיים והחשובים ביותר להצלחה של כל עסק בכלל ובאינטרנט בפרט.

מנהל אתר, הוא מנהל מקצועי המגיע מעולם האינטרנט ואחראי על תכנון ואפיון האתר, הבנייה שלו, הקמה ותפעול המערך השיווקי ופיקוח ובקרה על ביצועים ותוצאות.

מנהל אתר, יודע להסתכל על כלל המערך האינטרנטי של החברה, לדבר את השפה המקצועית, לסייע לכם להכין את הקרקע באופן שמתאים בול לצרכים שלכם, לנהל את הספקים השונים ולפקח על התוצאות והביצועים.

מנהל אתר, חייב לעבוד מטעמכם, כשותף אמיתי שלכם ולהיות בעל אינטרס להצלחה משותפת.

מנהל אתר – תפקיד חדש לעולם סופר חדשני.

בפוסט הבא: קצת יותר על תפקיד מנהל האתר, למה זה משתלם לכם ואיך תתחילו להקים מערך און-ליין שעובד באמת ולטווח ארוך.