מה זה לעזאזל מנהל אתר ולמה אני צריך את ההוצאה הזאת עכשיו?

07/04/2014

music_conductorבפוסט הקודם, ספרתי לכם שלא מספיק שאתם צריכים לשלם ים כסף לבוני אתרים, משווקי אתרים, כותבי תכנים ועוד ועוד… עכשיו גם דרוש לכם מנהל אתר.

יופי, לא רק שהאתר שלכם סובל מתופעת “מגנט הכסף, בהפוכה” – אתם משקיעים בו אין סוף כסף והוא מצדו, לא נותן שום תמורה – עכשיו בא עוד איזה מומחה ומציע שרות נוסף, לא ממש ברור, שספק אם אתם צריכים אותו בכלל.

הרי מה בסך הכל רצית? אתר. ו… שיראו אותך בגוגל, ודף פייסבוק עם המון לייקים, ואולי סרטון וידאו, או שניים, וגם בלוג – חשוב – ורשימת דיוור, רצוי גם נוכחות בלינקדאין ופינטרסט, התאמה למובייל, שיווק במובייל וקמפיין ממומן. אה… ואם אפשר, שיגיעו משם גם כמה שיותר לקוחות משלמים.

נשאיר לרגע את הצחוק בצד. איך שלא תסתכלו על זה, האינטרנט של היום הוא כבר מזמן לא רק “אתר תדמית”, הוא מערך הרבה יותר רחב ומורכב שדורש התייחסות מקצועית והבנה של תחום שנמצא בהתהוות מתמדת.

במילים אחרות, כדי באמת להצליח במדיה הדיגיטלית, חייבים לנהל אותה באופן מקצועי, מחושב, עם תוכנית עבודה לטווח ארוך, אסטרטגיית פעולה ברורה ועם אפשרות להגיב במהירות לכל שינוי מגמה במדיה עצמה, כיוון חדש, או צורך חדש של קהל הלקוחות.

Bounce Rate, מה הוא אומר?

אחד החורים הגדולים ביותר של עסקים, הוא חוסר הידיעה לגבי מה באמת מתרחש באתר שלהם. כמה גולשים נכנסו ומאיפה? מה הם חיפשו? מדוע הם נטשו? מהן נקודות התורפה של המערך שלי? האם אני משקיע נכון את הכסף שלי בערוצים הכי כדאיים לי?

אחד החורים הגדולים ביותר של עסקים, הוא חוסר הידיעה לגבי מה באמת מתרחש באתר שלהם.
כמה גולשים נכנסו ומאיפה? מה הם חיפשו? מדוע הם נטשו? מהן נקודות התורפה של המערך שלי? האם אני משקיע נכון את הכסף שלי בערוצים הכי כדאיים לי?

אלו הן השאלות החשובות ביותר להצלחה כלכלית באון-ליין ועם זאת, עבור רובם המוחלט של העסקים, מדובר בחור שחור ענק.

עם יד הלב, באצבע בלבד, כמה מכם באמת מבצעים ניטור ובקרה של הפעילות השיווקית של העסק באינטרנט?  ולא, דוח חודשי מחברת השיווק, לא נחשב – אתם אולי יודעים לקרוא מה כתוב בו, אבל לפעמים החלק החשוב הוא דוקא מה שלא רוצים שתקראו.

אסטרטגיית פעולה, פיקוח על ביצועים ובקרה על תוצאות, הם חלק בלתי נפרד מניהול חכם של מערך שיווק רווחי. בין אם אתם עסק קטן, בינוני, או גדול, ללא המרכיבים האלו – לא תצליחו לייצר רווחים באינטרנט. נקודה. בוודאי לא רווחים לטווח ארוך.

זהו תפקידו של מנהל האתר. אם אתה, או את, יכולים לבצע את התפקיד, מעולה. אם מישהו בתוך החברה בנוי לתפקיד הזה, אחלה. אם לא, העזרו בגורם חיצוני – ברוב המקרים לא תזדקקו ליותר מכמה שעות בחודש. הנקודה המרכזית היא, מנהל אתר חייב להיות מחויב רק לכם (לא מנהל לקוח בחברת השיווק שלכם).

מנהל אתר, הוא זה שידאג להפוך את מערך השיווק של העסק לחכם, מקצועי ומעל לכל, לרווחי.

בפוסט הבא: על מה באמת אתם צריכים לחשוב לפני שאתם מקימים אתר אינטרנט חדש (רמז: זה לא הצורך שלכם).

חושבים שאתם יודעים? מוזמנים להגיב כאן למטה.