למה מי אתה?!

14/05/2014

plant growזאת אולי אחת השאלות המעצבנות והמקוממות ביותר. בדרך כלל היא באה עם טון מתגרה, כזה שמבהיר שהשיחה הזאת הולכת לכיוון פחות נעים, אולי אפילו מעבר לשיחה “פיזית”.

אבל, כאשר מגיעים לשיווק בכלל, ושיווק באינטרנט בפרט, לשאלה הזו יש חשיבות מכרעת בהצלחה הכלכלית שלך ובסיכויים שלך להפוך יותר גולשים ללקוחות משלמים.

למה מי אתה “עורך דין במרכז”?

מתי בפעם האחרונה חיפשת מוצר, או שרות – נניח, עורך דין – בגוגל, נכנסת לאחת התוצאות ואמרת לעצמך: “וואלה, אני חייב להתקשר אליו”? אם זה קרה לך, עצור רגע, חזור לאתר הזה ושאל את עצמך: מה יש בו שגרם לי להחליט שאני רוצה ליצור קשר עם בעל העסק? איך האתר הזה השיג את מטרתו? איך הוא גרם לי לזכור אותו ולחזור אליו? או, במילים אחרות: מה הבידול שלו?

מתקשה להזכר מתי דבר כזה קרה? כנראה שבכל המקרים שאלת את עצמך, בצורה כזאת או אחרת: “למה מי הוא? למה שאני אשאיר את הכסף שלי דווקא אצלו?”.

ואיך הגולשים שלך מגיבים לאתר שלך?

הכנת הקרקע?! מה אני תפוח?

כך נראים 4 השלבים המרכזיים של גידולים חקלאיים:

ארבעה שלבים של גידולים חקלאיים כהשוואה לשלבי ההקמה של אתר אינטרנט


כך נראים 4 השלבים המרכזיים בגידול אתרים אינטרנטיים:

ארבעה שלבים של גידולים חקלאיים כהשוואה לשלבי ההקמה של אתר אינטרנט

בגידולים חקלאיים, מושקעים רוב המשאבים (לא רק כסף) בשני שלבים עקריים:

  1. הכנת הקרקע
  2. דישון והשקיה

הכנת הקרקע: היא הבסיס להצלחה של כל גידול. ככל שהקרקע פוריה יותר, כך גדל הסיכוי לקטוף יבולים פוריים יותר.

דישון והשקיה: השלב המשפיע ביותר על איכות הגידול. ככל שהאיכות תשתפר, כך יעלה גם המחיר ובעיקר יגדל ערכו של החקלאי.

והיכן מושקעים רוב המשאבים באתרי אינטרנט? בעיקר בפיתוח.

משאבים נוספים רבים מופנים גם לשיווק, אך מעט מאד, אם בכלל, מושקעים בבקרת האיכות וניתוח הביצועים.

כמעט אף עסק לא משקיע בחלק החשוב ביותר (והזול ביותר מבחינה כספית) – הכנת הקרקע.

מה היא “הכנת הקרקע” לאתר?

אם הלקוחות שלך מוכנים לשלם לך כסף על שרות, או מוצר חדש, הוא כמעט בוודאות כלכלי.

הכנת הקרקע, זה המקום שבו אתם יוצרים את הבידול, היחוד והמיתוג של העסק שלכם באינטרנט. זה המקום שבו אתם בוחנים לעומק, מה הדבר הנכון ביותר עבורכם לעשות וכיצד אתם הולכים לעשות אותו.

בהכנת הקרקע, תכירו לעומק את הטעויות והיתרונות של המתחרים שלכם אבל, מעל לכל, תזהו צרכים של הלקוחות שלכם ותדעו כיצד לתת להם מענה באמצעות המדיה הדיגיטלית.

זכרו: על קרקע לא פוריה לעולם לא יצמחו גידולים, חקלאיים או דיגיטליים!

אתר תדמית? תדמית של מי?!

“אבל אני, אני לא רוצה משהו גרנדיוזי, כל מה שאני רוצה זה אתר תדמית פשוט וזול, כמו של המתחרים שלי”.

אתה לא רוצה?? “אתה”, זאת לא השאלה. השאלה היא מה הלקוחות שלך רוצים.

והשאלה היותר נכונה היא, על מה הם יהיו מוכנים לשלם לך כסף. כי אם הלקוחות שלך מוכנים לשלם לך כסף על שרות, או מוצר חדש, הוא כמעט בוודאות כלכלי.

אתה בכל זאת רוצה “רק” אתר תדמית?

איזו תדמית תרצה ליצור לעצמך? מה יהיה הבידול שלך מהאחרים? איך תגרום ללקוחות שלך לזכור אותך ולהחליט לרכוש אצלך? מה תהיה אסטרטגיית השיווק שלך כדי להגיע ללקוחות ולשמר אותם?

בשלב הכנת הקרקע, תוכל לתת מענה לכל השאלות האלו ותוכל לתכנן באופן נכון, מושכל ואחראי את אסטרטגיית הפעולה שלך. כשתבוא מוכן, תגלה שהפיתוח פשוט יותר משחשבת וגם… זול יותר.

ועוד יותר חשוב מכך, האתר שלך יהפוך להיות הרבה יותר כלכלי ורווחי ולכן, עלות ההקמה שלו תהיה זולה בכל מקרה.

ולבסוף, רוצה כמו של המתחרים? תחסוך לעצמך את הכסף והזמן ואל תשקיע באתר אינטרנט, כי לא תראה שקל חזרה.